Ana içeriğe atla

Latife Tekin - Unutma Bahçesi

*  Korku, yerçekimiyle ağırlaşan bedenimizden yansıyor, hafif olma isteği ruhumuzun uçuculuğuyla ilgili.

* Unuttuğum şeylerin üzüntüsünü pek duymam artık, ama yorgunluğunu hissettiğim olur.

* Unutma yankısı: Geçmiş zaman içinde kimi şeyler olmuş, unutmuşsunuz... Sonra birden onları unuttuğunuz aklınıza geliyor. Daha sonra da onları unuttuğunuzu hatırladığınız...

* Bir şeyleri unutmak isteyen insanların iyilikle dolu olduklarına inandığımı sanmıyorsun herhalde, en fazla kötülüğe değmekten korktuklarını düşünebilirim, o kadar...
* Yuvalarını pislettikçe yeni yuvalar yapan kuşlar...
* Kötülük bir anda örgütlenip yayılıverir, iyilik güç gösterisi yapmaz, zavallı ruhludur iyilik...

* Aslında ben böyle bir şey istemesine değer vermiştim, sonra üstünde düşünüp kavradım ne olmuş olabileceğini, bu onun kendi kafasından çıkmış bir düşünce değilmiş, bunu anladım, başka birinden duymuş kesinlikle... Mağara isteyen bir başkası, hoşuna gitmiş belli ki, fikrini çalmış onun, o yüzden yapamadı. Böyle, söyleyip yapamayan çok hırsız var ortada, arada bazılarının yolu da buraya düşecek...

* Ben anımsamayı unutmadan ayrı bir şey gibi düşünmüyorum ki, anımsamanın karşıtı değil unutma, hayır, anımsama unutmaya dayalıdır aslında.

* Onlar hakkında bildiklerini, onlara karşı kullanmayı düşünmüyorsan, niye hep aklında tutuyorsun ki, unut gitsin öyleyse...

* Şiiri uzaklara bakarak, öyküyü komşu evlerinin pencerelerine bakarak, romanı da başını eğebildiğin kadar eğip önüne bakarak yazarsın.

* Yakalayamadığınız birine yakalanırsanız, biraz da onu yakalamış gibi olursunuz.

* Unutma isteğiyle dolanların, unutulmaya hiç de razı olmadıklarını görmek beni sarsıyor.

* İnsan aldığını silen bir varlıktır, yalnızca verdiğinin hesabını yapmayı bilir.

* geldiği gün gidenler - mucize isterikleri

* Boşluğu ölçebilen tek şey var, sızı...

* Korku hayvanı akıllandırır, yaşadığım için biliyorum, insanı aptallaştırır.

* Galiba unutmak iradi bir şey değil (hatırlamak belki).

* Bir de unutmak-hatırlamanın dışında apayrı bir şey var: UNUTULMAK...

* İç dünyasında ayrı bir yerim olabilse, herhalde kendimi böyle yalnız hissedip hırçınlaşmazdım. Takdir edilmek istediğimi sanacaksınız... Edebilse mutlu olurdum tabii. Böyle bir beklenti içinde değilim, bana karşı tersine duygular geliştirmesi hoşuma gitmiyor, hepsi bu...

* Kimse kimseyi, kendi sözlerinin darbelerinden koruyamıyor.

* Zamanın tuhaf bir adaleti var sanki. Eski defterleri karıştırıp geçmişi anımsamak bugünü unutmamızı sağlıyor.

* Unutmamı sağlamıyordu yazmak ama bir esrime yaratıp zamanı uyuşturuyordu.

* İnsanın unutması gereken çok önemli şeyler olmalıydı hayatta. Tuttuğum defterler bana unutmaya değecek hiçbir şey yaşamadığımı gösterdi. Yazmayı bırakıp hayata attım kendimi. Unutmak isteyeceğim değerde bir yaşam arzuluyordum, kalabalıklara karıştım.

* Bilinçli bir unutamamışlık, şaşkın unutkanlıktan iyidir. Bunu bulduğuma memnunum.

*

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekinler dize kadar

1. Ekinler dize kadar, fener gel bize kadar Sana bir şey göstersem, kasıktan dize kadar Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 2. Çıktım taşın üstüne, açtım bacaklarımı Altımdan geçen fener, yesin ta.aklarımı Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 3. Portakal soyulur mu, tadına doyulur mu Fener sana bi koysam, fizandan duyulur mu Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın.. 4. Mektup mektup içinde, mektup zarfın içinde Dur oynaşma fenerbahçe, azcık kalsın içinde Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 5. Fenermiş onun adı, severmiş büyük malı Ne yapsın yavru serçe alışmış koca .ike Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 6. Gittik biz kadiköye, koyduk fenerbahçeye Bakirelik gidince, düştü genel evlere Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 7. Fener demek g.t demek, herkese veren demek Bizim başımız kel mi, bize de vermen gerek Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 8. Fenerim kapı gibi, aspirin hapı gibi Akşamda

Kırık Kalpler Bankası

İhvanımız sormuş bize Demiş kimdir muradınız Biz gizleriz, açık olmaz Kendin açar, muradımız Sözü nefesten uçuran Aslanı kafesten kaçıran Kalbi, tertemiz getiren Odur bizim muradımız Hırsız iken çalmam desin Âlim iken bilmem desin Aşık olsun, sevmem desin Budur bizim muradımız