Ana içeriğe atla

test öncesi

* 4p: product, price, place, promotion
* Turuncu-mor fark etmez, Fener koyar affetmez.
* We live only to discover beauty. All else is a form of waiting.
* Yıpranmamış hayatlar büyük hüzünler bekler...
* Şimdi değilse ne zaman? Ben değilsem kim? Burda değilse nerde?
* Kral olsan ne yazar, girecegin 2 metre mezar...
* Kimsenin parada gözü yok. Herkesin gözü paranın alabileceği şeylerde.
* Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy.
* A$k olunca konu, gelmiyo sohbetin sonu.
* Silemiosan karalıcaksın.
* Ona bakmaya kıyamamak mı, yoksa bakıp da doyamamak mı Aşk...
* Hayatı tesbih yaptım, bazen çekiyorum bazen sallıyorum...
* Atatürk'ün gözlerindeki ışık bize yeter ampule ihtiyacımız yok !
* Bir düşün niye geldik bugüne diye
Kimlerin sözüne gittik genç ömrümüzde
Yüz göz olduk yar seninle
Sözümüzü esirgemez olduk.
Gençliğimi geri verseler
Bu kez en çok kendimi severim
Veririm o yari de
Kime sevdirirse sevdirsin
Kimi öldürürse öldürsün
Kimi güldürürsü güldürsün
Umurumda değil
Kaşı gözü gül yüzü yıllarım gitti
Yıllarım gitti
* Kötü misal emsal olmaz.
* idrak yolları iltihabı
* insan kaymakları
* Kedi, köpek yağıyor. - il pleut les chiens, les chats.
* Rainin’ like a cow pissin’ on a flat rock. - Bir inek düz bir kayanın üstüne işermiş gibi yağmur yağıyor.
* wet the tea
* sabahın erken saatleri için - “bonne heure” - iyi saat
* İtalyanlar başarı dilerken “in bocca al lupo” - kurdun ağzına/ağzında
* Farsçada özlemek fiili: seni özledim - delem beraye to teng şode est
* It's a food which isn't just good; it's finger-licking good!
* She's not just beautiful; she's a knockout!
* Hayatta en büyük pişmanlığım pişman olurum diye yapmadıklarım.
* Sigaranın üzerine yazılacak en guzel söz: Beni yak kendini yak herşeyi yak..
* Kalsa da son nefesim, ÖLÜMÜNE KEMALİZM!
* KARANLIĞIN İÇİNDE UYANMAK İSTEMEDİĞİN Bİ RÜYADASIN AMA GÜNEŞ DOĞUP DA RÜYADAN UYANDIĞINDA IŞIK GÖZLERİNİ ÖYLE BİR ALACAK Kİ NEYE UĞRADIĞINI ŞAŞIRACAKSIN.
* Bedava peynir sadece fare kapanında olur.
* One of the things Ford Prefect had always found hardest to understand about humans was their habit of continuously stating and repeating the very very obvious, as in "It's a nice day", or "...;You're very tall", or "Oh dear you seem to have fallen down a thirty-foot well, are you all right?"
* Sevişmenin hiçbir riski yoktur içinde AŞK yoksa.
* And I find it kind of funny, I find it kind of sad, the dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
* Lütfen! Yerlere tükürmeyiniz tükürecek o kadar surat varken...
* Kısa mesajda bile 160 tane karakter var, sende 1 tane bile yok.
* Şeyim de misin? Du bi bakıyım, valla değilsin.
* Beni görünce Maşallah de! Çok istiyosan da İnşallah de.
* Her bir sözün güzelliğine aldanma. Gözünü aç, onda çirkin bir mana olabilir. Kalbi kötü olanın sözleri de kötüdür. Onun gönlü ölüdür. Ruhu ebedi olamaz. Mevlana
* Derd ü derunumdan geçmezden evvel
Doğrularda arardım yanlışlarımı
Dermanı derdimde bulurum derken
Yanlışlarda kaybettim doğrularımı
* Live every day as if it were your last, because one day you'll be right!
* Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e. DANIEL DUMOULIN
* Düşündüğünü hemen yap yoksa karar vermek zorunda kalırsın.
* Just beat it, beat it, beat it, beat it! No one wants to be defeated!
* Haksızlığa gelemem. Hatır gönül dinlemem. Babamın kızıyım ben, kurşun yerim ama asla laf yemem!

Ünal Oskay:
* Örselenmiş insan bir türlü mutlu olamayan insan modelidir.
* Eblehliğin getirdiği mutluluk, pesimizmdir.
* Demokrasinin icinde emege saygi gosterilen, fikre, bach’in muzigine, yunus emre’ye, bosch’un, bruegel’in resmine saygi duyabilecek tiynette insanlarin cogunlugu olusturdugu bir toplumda yasamak istiyorum. Yasayamayacagimi biliyorum. Ama onemli olan yasayabilmek degil, oraya varan yolda olmak.
Yıllar sonra ünsal hoca'dan öğrendim ki hangi okula eşeği bağlarsan bağla geçer. Ama eşek olarak geçer. Eşek olarak geçmemek için biraz daha farklı bir şeyler gerekiyor.
* Yaş yaş iştir. Her sabah başka bir yaştasındır. Önemli olan yaşamaktır.
* Hayatının öznesi ol.
* Sistemin acımasızlığı kişiyi yönlendirir, yoksa; kişi kötü değildir.
* İnsanoğlunun soylu direniş öyküsüdür bu. Yenilen, sadece öncülerdir. Acı çekerler, ama yolu onlar açarlar.
* 20 yaşına gelmiş ve Marx okumamış biri eşektir. Marx okuduktan sonra Marxist olmamış biri eşoğlueşektir.
* Sistemler rasyonelleştikçe insan irrasyonelleşiyor.
* Aşk hariç yaşadığımız herşey kollektiftir.
* Eşitsizliğin olduğu her toplumda elitler haramzadedir.
* Zamanında sendikalaşsaydınız Seda Sayan'ın düdüklü tencerelerine muhtaç kalmazdınız.
* Ders anlatırken, derse geç gelen ve kapıda derse girmek için izin isteyen "kırmızı" taytlı kiza, "Kimsin sen Napolyon süvarisi mi?" der. Kız sinirlenip sınıfı terk edince, peşinden gidip, özur diler. ''Adam'' işte!
* Hocam, x şehrinin emniyet müdürü rüşvet alırken yakalaniyor. Bir süre merkeze alınıyor ve ceza verileceğine ilerleyen günlerde bir de bakmışız aynı adam daha büyük bir ile emniyet müdürü olmuş. Nasıl olur bu? Nasıl açıklanır?
- Arkadaşlar hayatında çobanlık yapmış olanınız var mıdır bilmiyorum ama çobanlıkta bir kaide vardır. İneği otlatırken hep tarlanın aynı yerine götürürseniz bir süre sonra inek oradaki otları yemez olur. Bu yüzden işi bilen çobanin ineği gezdirmesi gerekir. Devletimiz de bu kaideyi gayet başarılı biçimde uygulamakta, ineği gezdirmektedir.

* Kul kurar, kader gülermiş.
* Kendini affetmeyen bir kimsenin bütün kusurları affedilebilir. Konfüçyüs
* Tanrılar kurban, annem torun istiyor.
* Bi fiziktir git kazım ya...
* The life; it's not about how hard you hit, it's abot how hard you can get hit and keep moving forward, how much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!
* Asiller idare eder, acizler şikayet eder, basitler iftira eder.
* Bekçiden sonra yatıyor, çöpçüden önce kalkıyorum.
* Kazananı olmayan bir savaş mı; kaybedeni olmayan bir barış mı yeğlersiniz?
* Aliden zalim, zalimden alim doğar.
* Pek çok insan yakında olanı uzakta arar. Hazine eşiğinin altındadır ama hırs ve sabırsızlık onu uzaklara doğru sefere çıkarmıştır. Doktoru hemen yanıbaşında iken o semt semt doktor arar. Okunu vuracağı ava değil vuramayacağına atar. Böylece ömür sermayesini yele verir ve elinde yol yorgunluğu kalır. Mevlana
* Eğreltiotundan aşağı bir yaratık olmak gerek bunu becermek için.
* Herkesin ne düşündüğümü bilmesini isteseydim, düşünmek yerine konuşurdum.
* Zaman içime doğdu
Hayat kırılgan oldu
denizler hayallerim oldu
yarın çok geç oldu
bugünse vakit doldu
çiçekler çok erken soldu
* Karşındakine değer verdiğin kadar insansın, birgün yalan söyleyeceksen eğer bırak karşındaki sana güvendiği kadar inansın.
* Dünyada akla değer veren yok madem,
Aklı az olanın parası çok madem,
Getir şu şarabı, alın aklımızı:
Belki böyle beğenir bizi el alem!
Ömer Hayyam
* Söylediklerimden cok
Sustuklarimda sakliyim...
Ve gizlediklerimde gizliyim...
Beni anlamak için;
Konustuklarimdan çok
Sustuklarima kulak verin...
Aklım sukütu sever benim...
Çünkü çok agir ödeştik biz hayatla..
Ben sonu ölüm noktali yollardan gectim..
Üç noktalar koymaz bana...
* asimetrik psikolij harekat
* suni dellenme
* Uluslar arası kurumlar, adlarında yazdığı gibi adaleti, barışı falan sağlamak için değil işe yaramaz bürokratlara koltuk, dünya halklarına da dekor olsun diye vardır.
* Kimin haklı olduğu değil kimin güçlü olduğu önemlidir. Kim güçliüyse otamatikman haklıdır da.
* Akıllı insan atını, yarım akıllı karısını, aptal ise kendini över.
* Bana ne başbakanım onların başbakanının karşısında el pençe divansa? Ortada o devlet yokken benim adım, tarihim, geleneğim vardı. Güçlü ve zengin diye zalime boyun eğömek, bir ömrü yavşakça harcamaktır. Oysa yavşaklar da günü gelince ölürler! Amerikan malına hayır!
* Yunus Emre der hoca
Gerekse bin var Hac'ca
Hepsinden iyice
Bir gönüle girmektir
* Şu dünyada ya canı çok sıkılan insanlar ya da işleri çok yolunda giden insanlar başkalarının hayatını zorlaştırırlar.
* Benim 2 ELİM var, senin 2 YAKAN...
* Benim hayallerim, hep başkalarının gerçekleri mi olacak?
* Ölümden korkma, yaşanmamış hayattan kork.
* Uyuma ey şanlı TÜRK
Bu vatanı kurtardı kahraman Mehmetçik ve ATATÜRK
Kukla edemez bu devleti akp ve ahmet türk
Sen bir ol, sen bin ol duramaz önünde hiçbir güç.
* Yaradılışımdaki yegane fevkaladelik TÜRK olarak doğmamdır. M.K. Atatürk.
* hiphop reggea inna dance hall style
* Açımız sonsuzdur.
* Kral çıplaksa çıplak sana ne oluyor? Sen kraliçe misin?
* Kurt pusudan ne zaman korkmuş ki şimdi korksun?
* Büyük takımlar aldığı kupalarla, küçük takımlar ise büyük takımları yenmesiyle övünür. Michel Platini
* Tutulması en zor söz, kendi kendine verilen sözdür. Çünkü onu hatırlatacak kimse olmaz.
* Elden geldiği kadar kaç kötü arkadaştan; kötü ahbap, kötüdür en zehirli yılandan; yılan zehir akıtıp, insanı candan eder; ama kötü arkadaş, can ve imandan eder. Mevlana
* Edeb bir tâc imiş nûr-i hüdâdan.
Giy ol tâcı emin ol her belâdan.
İlim meclisine girdim kıldım talep.
İlim ta geride kaldı, illa edep illa edep.
Yunus Emre
* Nihansın dideden ey mest-i nâzım
Bana sensiz cihanda can ne lâzım
Benim sensin felekde çâresâzım
Bana sensiz cihanda can ne lâzım
* Ey sevgili,
En sevgili,
Sana giden yolardan hep cehennem çiçeklerine ulaştı gönlüm.
Aklımın patikalarında ararken büyülü sesini hep imkansız ellerinin uzandığı uçurumlarla karşılaştım.
Dağ başları gibi yalnızım. Sensizlik bir yaşama seçeneği değil ki. En sevgili, saklı bir düş yaptım sana,
Yağmurlarla sözleştim ve ateşe yemin verdim.
Bir gözlerinden bir de gözlerinde bitecek ömrümden vazgeçemem
En sevgili hadi gel sevgili
* Kimisi gelir çığır açar... Kimisi gelir içine sıçar!
* sweet child of wine
* Sigara içenlere öncelik tani. Onlar bu dünyada misafir.
* Biz aşkı meleklerden çaldık haram lokma boğazımızda kaldı.
* Hayat yolunda çıplak ayak yürüme, hayal kırıkları ayağına batabilir.
* Ampule oy verenin gö...e florasan girsin!
* Hareketlerim tavrım bakıslarım hiçbiri sana yetmio ya hani.. İlla ki duymak istiosan ona da peki.. Anlasalım orta yerde ne gerek var elli bin tane söze? İstediğin şeyi tekrar ediyim bitsin bu işkence.. Seniseviorumseniseviyorumseniseviyorum.
* İSTEK, karar için dört dörtlük gerekçedir.
* Mause'i tuttuqum kadar sevgilimin elini tutmadım ulan.
* ATATÜRKİYE
* Aziz Nesin
Güneş altında söylenmedik söz yokmuş..
Bu yüzden geceleri söylüyorum sevdiğimi..
Ne gece ne gündüz yokmuş söylenmemiş söz..
Bende söylenmişleri söylüyorum yeni biçimde..
Hiç bir biçim kalmamış dünyada denenmedik...
Ben de susuyorum sevgimi saklayıp içimde....
Duyuyorsun değil mi suskunluğumu nasıl haykırıyor...
Susarak sevgisini ilan eden çok var sevgilim ...
Ama bir başka seven yok benim sustuğum biçimde
* Irak'ta petrol biter ama servet çetin'de sümük bitmez.
* Paran varsa Range Rover, paran yoksa game over.
* Beni cekemiyorsan anten tak.
* Menfaat yolunda edinilen dostluk, cile yokusunda son bulurmus.
* Kizin gulusune, kisin gunesine aldanma.
* Evlenip gidecegime balayina, evlenmem giderim alayina.
* Fakiri fakir yapan kuru inat, zengini fakir yapan hayirsiz evlat, memuru fakir yapan suslu avrat.
* Onunu gormeden sollama, evine aci haber yollama.
* Vur kalbime hanceri, yuregim parcalansin; fazla derine inme, cunku orda sen varsin.
* Ankara-Istanbul 6 saat, sana sevgim 24 saat.
* Every child is an artist, the problem is staying an artist when you grow up.
* Kanımızı akıttıklarında değil umudumuzu kırdıklarında başlarız olmeye.
* Birini cok sevdiginizde o sizi çok üzdüğünde onun yanında aglamak istersiniz. O size korkunc bisey yapsa da onun kollarında teselli bulmak istersiniz.
* Hesap görmek hesap etmekten zordur.
* Çevrim içisin ama umrumdışısın.
* Kaderimiz avucumuzun içine gizlenmiştir.

* Ortaya kaybetmek için bir şey koyacaksın ki kazanmanın keyfi çıksın.

* Adorno
* Break-dance yapan gençleri görünce şöyle der: maymunu bu kadar iyi taklit edebilen canlı, günün birinde insan olduğunu da hatırlar.
* Terlik, elin hiç yardımı olmadan giyilmek üzere tasarlanmıştır. Eğilmeye karşı duyulan nefretin anıtıdır.
* Biz derken aslında "ben"i kastetmek, hakaretlerin en örtülüsüdür.
* Aşk farklı olanda benzerlik görme gücüdür.

* Walter Benjamin: Erkenden uyanıp güneşin doğuşunu elbiselerini giymiş halde karşılayan insanlar, gün boyunca başlarının üzerinde bir hale taşırlar.
* Einzelgänger



*****************************

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekinler dize kadar

1. Ekinler dize kadar, fener gel bize kadar Sana bir şey göstersem, kasıktan dize kadar Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 2. Çıktım taşın üstüne, açtım bacaklarımı Altımdan geçen fener, yesin ta.aklarımı Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 3. Portakal soyulur mu, tadına doyulur mu Fener sana bi koysam, fizandan duyulur mu Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın.. 4. Mektup mektup içinde, mektup zarfın içinde Dur oynaşma fenerbahçe, azcık kalsın içinde Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 5. Fenermiş onun adı, severmiş büyük malı Ne yapsın yavru serçe alışmış koca .ike Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 6. Gittik biz kadiköye, koyduk fenerbahçeye Bakirelik gidince, düştü genel evlere Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 7. Fener demek g.t demek, herkese veren demek Bizim başımız kel mi, bize de vermen gerek Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 8. Fenerim kapı gibi, aspirin hapı gibi Akşamda

Kırık Kalpler Bankası

İhvanımız sormuş bize Demiş kimdir muradınız Biz gizleriz, açık olmaz Kendin açar, muradımız Sözü nefesten uçuran Aslanı kafesten kaçıran Kalbi, tertemiz getiren Odur bizim muradımız Hırsız iken çalmam desin Âlim iken bilmem desin Aşık olsun, sevmem desin Budur bizim muradımız