Ana içeriğe atla

Murat Menteş - okumalı

* Cüneyt Arkın film çevirir, Gencebay şarkı söyler ve ben roman yazarım. 

* Algan Sezgintüredi'nin yeni kitabı Katilin Şahidi çıktı. Tek kelimeyle şahane; iki kelimeyle çok şahane.

* Ateşin icadından önce ölüp cehenneme giden mağara adamının hayreti içindeyim.

Korkma Ben Varım
İnsan, kendi samimiyetinin altını çizmeye kalkıştı mı, ister istemez üstünü de çiziyor. Samimiyet, mahremiyetle mukayyet olsa gerek.
* Sana rastlayıncaya kadar deli gömleğimin üzerine hep en iyi marka kazaklar, ceketler giydim.
Aranızda telekinezi yeteneği olan varsa elimi kaldırsın.
Zihnimizi edebiyat dekore eder. Kalbimiz ile beynimiz arasında işlek kanallar, koridorlar, tüneller açar. Ahlaki olgunluğun, vicdan hassasiyetinin, gönül ferahlığının imkânlarını; edebiyat sanatı sayesinde keşfederiz. Bir kumandanı, deliyi, anneyi, büyücüyü, talebeyi, avukatı, fahişeyi; korkağı, cömerdi, zavallıyı, kurnazı, dâhiyi, tembeli, salağı… kelimelerden tanırız. Sağlam bir edebiyat donatımı, bize insanların ruhunu sezme, insanlığımıza hakim olma, sahip çıkma gücünü verir. Birbirimizi hakikaten tanımamız, sahiden anlamamız, derinden kavramamız edebiyat sayesindedir.
Sen cennete gidince cennet daha güzel bir yer olacak.
Kendini kandırmayı başarmış birinin sözleri, sizi de kandırabilir. Bugünün doğruları, pekala yarının yalanları şekline girebilir.
Peki ya ben? Bu alçak tavanlı şehirde, kazasız belasız ne kadar yükseğe sıçrayabilirdim?
İnsan boş bir tüfektir ama bakarsın birgün patlar.

Ruhi Mücerret 
* Kadın karar verene, erkek anlayana dek ömür bitiyor.
Bir insan acıdan delirdiğinde, diğerleri onun acısını değil, deliliğini görürler.
Aptallar kötüleri zeki zanneder.
Aşk, gençlerin oynadığı fakat ihtiyarların bildiği bir oyundur.
* Bu dünyanın kuralları güzel kadınları bağlamaz.

Dublörün Dilemması
* Biz bu çağın fiyakalı kaybedenleriyiz.
Aşk, insanın şahsiyetini pekiştirir. Çünkü hayatın manası, aşk bohçasında gelen bir hediyedir. Mevcudiyetinin hakkını vermek, hiç değilse mazeretini bulmak isteyen insan yalnızca aşka müracaat edebilir.
Whitcomb Judson, fermuarın mucidi. 21 Eylül 1922'de öldüğünde, Chicago'da bütün fermuarlar yarıya indirilmiş.
... Zaten kekemeydim, gelgelelim Gönül'ün karşısında büsbütün dilsizleşiyordum. Gönül de bana karşı sağırdı. Tarih hala tekerrür ediyordu; Gönül, Ferman dinlemiyordu.
* Yalnızsan yalanlar sana ilaç gibi gelir, iftiralar senin için terapidir.
Orhan Gencebay çalarken arabadan inilmez kaptan.
Bitkin benim göbek adımdı. Dünyaya geldiğimde de bitkindim.
Bir erkeğin hayatında, tesadüflerin toplamından fazla bir şey yoktur...
* Yanılgılarımızın çoğu, düşüneceğimiz yerde duygulanmak ve duygulanacağımız yerde düşünmekten doğar.
* Bir sözün doğruluğu ile inandırıcılığı arasında hiçbir bağlantı yoktur.
* ...Bu müzikal kapışmanın tek seyircisi olarak, kürsüde donup kalmıştım. Sevdiğim kadını bulmalıydım. Gerçi burada gebersem bile onun umursayacağı yok ya, benim haşat kalbim korkuyla değil aşkla çarpıyordu. Ve bu kurşun yağmurunun altındaki kan ırmağında, kupkuru bir adam, tabancasını alnıma doğrultmuş, cesetlerden oluşan bir köprüden bana doğru koşuyordu!..
* Bana nefretle bakıyordu; bir ceylan ne kadar nefret edebilir? ... Nefreti anında iğrentiye dönüştü. Bir adatavşanı ne kadar iğrenebilir?
Küstahlık etmekten bedensel bir kaderle men edilmiştim ve buna canla başla direniyordum.
Lope De Vega'ya, Shakespeare'e, Marlowe'a, Ibsen'e, Moliere'e, saygım sonsuzdu; gelgelelim artık tiyatro çağı kapanmıştı. Hayatın kendisi öylesine hileli hale gelmişti ki, tiyatroda ancak can çekişme sahnelenebilirdi.

* Deplasmanda plasebo 
Allah'ım kaderimde anarşi ve protesto 
Antidepresanlar ve içi boş bir gardırop 
Ne de çok yer kaplıyor mesela 
Al Pacino yardımın gerekiyor Kadıköy'deyim stop. 

Allah'ım kaderim bu sentimental ambargo: 
Alternatif referans potansiyel salvo yok, 
Sadece klostrofobi, hicran türbülans ve şok; 
Cariyeler çekilmiş yeraltına cumburlop. 

Allah'ım kaderimi sen yazdın sen bilirsin 
Kalbim oyuncak mı ne, ne kolay kırılıyor? 
"Deplasmandır bu dünya" diyor albino şeyhim 
Plasebo yutturuyor bana depresif doktor. 

Allah'ım kaderimden şikayetçi değilim 
Aksine bahtiyarım evrende bana da 
Rol verdiğin için şahsen, Allah'ım bizler senin
Falsolu kullarınız, n'olur bizden razı ol.

Cahil için herşey kötü güçler tarafından korunan sırlardır. Alim için sırlar, hayatın manasını pekiştirir.

*

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekinler dize kadar

1. Ekinler dize kadar, fener gel bize kadar Sana bir şey göstersem, kasıktan dize kadar Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 2. Çıktım taşın üstüne, açtım bacaklarımı Altımdan geçen fener, yesin ta.aklarımı Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 3. Portakal soyulur mu, tadına doyulur mu Fener sana bi koysam, fizandan duyulur mu Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın.. 4. Mektup mektup içinde, mektup zarfın içinde Dur oynaşma fenerbahçe, azcık kalsın içinde Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 5. Fenermiş onun adı, severmiş büyük malı Ne yapsın yavru serçe alışmış koca .ike Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 6. Gittik biz kadiköye, koyduk fenerbahçeye Bakirelik gidince, düştü genel evlere Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 7. Fener demek g.t demek, herkese veren demek Bizim başımız kel mi, bize de vermen gerek Al bunu alamaz mısın, sen ne biçim delikanlısın... 8. Fenerim kapı gibi, aspirin hapı gibi Akşamda

Kırık Kalpler Bankası

İhvanımız sormuş bize Demiş kimdir muradınız Biz gizleriz, açık olmaz Kendin açar, muradımız Sözü nefesten uçuran Aslanı kafesten kaçıran Kalbi, tertemiz getiren Odur bizim muradımız Hırsız iken çalmam desin Âlim iken bilmem desin Aşık olsun, sevmem desin Budur bizim muradımız